tisdag 23 juli 2013

Utan Sällskap i Second Life

Jag hade ett hett IM när jag loggade in på Second Life. En av systrarna Kranfel, Alessia, hade skickat mig några ord och en TP. Klart jag då beger mig dit TP:n pekar.

Beställer in en flaska rödvin, två pizzor och två Meerooklubbor speciellt åt Alessia. Meeroos kanske skapar lag i Second Life men det smakar bra ... tycker Alessia. Själv är jag vegetarian så det fick bli en pizza med binärärtskocka, primoliver, digital lök, hexpaprika och en annan slags ananas.  Alessias pizza hade valfria saker på - det går att välja så i Second Life. Med valfria menar jag att ingen vet vad som är på den förrän någon har sagt det.


Men inte kom Alessia. Jag satt där i min ensamhet och väntade och kände hur min avatar liksom bleknade. Månen fick sakta den lyskraft som jag tappade. En fiolspelande hund kom fram till mig och ville ha pengar men jag skällde ut honom och bad honom spela för glädjeflickan som stod på andra sidan gatan. Hon kunde behöva lite annan slags glädje i sin typ av hundliv. Hundavataren tog mig på orden och tassade över till henne. De pratade en stund och men plötsligt fick hunden en örfil och försvann snabbt med både fiol och svans mellan benen.

Det var inte många på pizzerian, förutom mig var det kocken men honom känner jag inte, dessutom laggade chatten som vanligt, det märkte jag när hunden lade fram sin text för mig.

Nu får jag väl äta två pizzor själv då och Meerooklubborna kan hunden få ...


1 kommentar:

  1. "skrattar irl" du var inte tillräckligt snabb! Alessia har inget tålamod. Stekhet som hon är fick hon väl nåt nytt anbud o försvann ut i cyberrymden på nya äventyr :}

    Mera, ordentlig syster

    SvaraRadera