lördag 13 juli 2013

Patterns uppdaterat

I skuggan av Lindens stora förändringar för Second Life fortsätter utvecklingsarbetet med Patterns. En ny version 0.03b kom under fredagen och den verkar ha fixat problemet med "världs-filer" som blev omöjliga att använda - inte så kul om man format en egen värld i ett par timmar.



Den nya versionen har också en hel del andra bug-fixar. 0.03b får ses mer som just en bugfixversion och inte en uppdatering med en massa nya finesser och funktioner.

Jag lyckades stänga in ett snigelfår idag ... trodde jag. När jag hade byggt ett staket runt den utom då mot ett stup gjorde den det jag inte hade räknar med. Den hoppade ut i tomheten! kan en datafigur ta självmord så gjorde det här snigelfåret just det. Det kändes olustigt.

Patterns är vanebildande! När jag startat med det och tänkt sluta för dagen kommer den tanken, "jag ska bara", och så fortsätter det. Nu ska jag bara försöka fånga ett snigelfår och se om det går att tämja. Just nu undersöker jag ett skal från ett snigelfår ... går det att använda till något?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar