fredag 5 juli 2013

Spännade med ömsning

Läste ett inlägg på Nalate´s sida och det fick mig att både göra saker och fundera lite. På göra-sidan hamnade en rejäl städning, d.v.s. gamla viewers avinstallerades.  Just nu är det i princip bara Linden Labs egen viewer som gäller men Singularity fick också vara kvar då jag använder den för Open Sim. Nirans nya Black Dragon kommer tillbaka på mitt skrivbord när den vuxit till sig lite mer. Dolphin och Exodus har inte uppdaterats på länge så de försvann och med dem även Firestorm som liksom Black Dragon ska testas då den anpassats klart.

Mina funderingar gäller hur SSB/A kommer att påverka temporära uppladdningar för skinntexturer. När jag nu läst igenom den information som ligger ute tänds ett litet hopp att det kanske inte blir så stora skillnader där. Det mesta kring det nya systemet handlar om hur andra ska se min/din avatar men funderingen får ligga kvar ändå för jag får inte information och testresultat att gå ihop. Det är bara att hålla sig lugn, göra alla uppdateringar och sedan avvakta den slutliga lösningen.

Jag hoppas på ett snabbare Second Life där de nya finesserna och möjligheterna som kommit fram under åren nu kan få blomma ut på riktigt. Men visst är det lite konstigt att Linden Lab själva ännu använder invisible prims på sina startavatarer fast de samtidigt säger att den lösningen ger problem i ultra mode. Hur kan Linden Lab hoppas på att användarna ska anpassa sig snabbt till nya "spelregler" då man själv inte klarar det fullt ut?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar